2014. február 13., csütörtök

Valentin-napi bejegyzés Natalie-tól



Itt Nati – a kis szemtelen, aki szó nélkül eltűnt – a locsi-fecsi énével. Valentin-nap alkalmából, egy újabb bejegyzéssel boldogítalak titeket. Tudom, 14 – én van Valentin-nap, de nem is én lennék, ha egyszer pontos lennék.

Számomra a Valentin-nap a csokiból áll, így minden Február 14-én megajándékozom magam. Nem kapok virágot, macit vagy bizsut. Nekem ez így pont jó. Szingli barátnőimmel szívatjuk egymást és mindenféle értelmetlen kártyákat adunk egymásnak.
Másoknak viszont ez a szeretet ünnepe (gondolom). Hoztam egy kis szöveget Szent Bálintról és úgy magáról a Valentin napról, amit a wiki – ről másoltam:
Szent Bálint (Valentin, vagy Valentinus) a szerelmesek, a lelkibetegek és az epilepsziával élők védőszentje. Világszerte, de főleg az angolszász országokban Bálint napján, (február 14-én) tartják a Bálint-nap (angolul Valentine's Day) ünnepét, amely Magyarországon az angol nyelvű elnevezés közvetlen átvétele miatt sokak számára mint Valentin-nap vált ismertté és népszerűvé az 1990-es évektől kezdődően. Ezen az ünnepen (amelynek vallási eredete az idegen elnevezés elterjedése miatt Magyarországon elhomályosult) a szerelmesek megajándékozzák szerelmüket.
Az ókorból eredő ünnepet, a keresztények február 14-én ünneplik, ami pontosan egy nappal az ókori Római Birodalom kedvelt Lupercalia ünnepe előtti nap. A rómaiak az ünnepet Lupercus és Faunus isteneken kívül az ókori Rómát alapító legendás testvérpár, Romulus és Remustiszteletére tartották meg.

Érdekességek:

Brazíliában június 12-én ünneplik ezt a napot.
Dél-Koreában más hónapok 14-ik napja tekinthető ugyanezzel a jelentéssel bírónak.
A japán szokás eltér a nyugatitól. Február 14-én a hölgyek csokoládéval ajándékozzák meg imádottjukat, de akár férfi munkatársaikat, ismerőseiket is. Egy hónappal később (White Day) viszonzásként fehér csokoládét kapnak ők ajándékba.
A német nyugati szláv és szorb területeken a Valentin nap idejére esik az úgynevezett madár-esküvő ünnepe. Ehhez az ünnephez tartozik az azonos nevű német népdal.
Finnországban a Valentin napot a „barátság” napjaként ünneplik, melyen képeslapot küldenek vagy kisebb ajándékot adnak át egymásnak azok, akik a másikat szimpatikusnak találják. Ez a szimpátia azonban nem erotikus jellegű.
Kevéssé ismert, hogy a magyarországi németek közt Szent Bálint igen népszerű volt, gyakran ábrázolták. Bálint freskója látható ma is Töttös Szent Erzsébet-templomának mennyezetén. Töttös közelében, Bólyban van az egyetlen Szent Bálint tiszteletére szentelt kápolna Magyarországon.

A lengyelországi Chełmno plébániatemplomában évszázadok óta őriznek egy Szent Bálint-ereklyét. Chełmnóban február 14-én minden évben hagyományosan megünneplik a vértanú és a szerelmesek ünnepét.


Hoztam pár filmet/idézetet, képet/zenét is. 

Filmek: Próbálok olyan filmeket hozni amik illenek is a Valentin naphoz, legalábbis én ezeket biztos meg fogom nézni holnap.

- Ilyen az élet:
Bár rengetegszer láttam már, attól függetlenül, hogy kívülről tudom a szövegét, még mindig imádom. Aranyos, vicces és megható. Sophie pedig imádnivaló! Röviden arról szól, hogy egy alig másfél éves kislány szülei meghalnak egy tragikus balesetben é Holly-ra és Eric-re - azaz a keresztszülőkre - hagyják a gyereket. Bármennyire ki nem állhatják egymást, kénytelenek összeköltözni és együtt felnevelni a kislányt. 
Főszereplők: Katherine Heigl (Holly Berenson)
                     Josh Duhamel (Eric Messer)

- P.S. I LOVE YOU
Holly épp élete legszebb napjait éli, amikor férje váratlan módon meghal. Ám a férfinak volt egy terve és leveleket írt neki, mielőtt elhunyt. Naponta újabb és újabb levelekkel bővül, de ki lehet a titkos postás? A férfi repűlöt is foglalt, ahogy Holly barátnőinek is és együtt kalandos felfedezőutra indulnak. Az egyik legmeghatóbb és legszebb film amit valaha láttam, egyben humoros jelenetek is vannak. Imádtam!
Főszereplők: Hilary Swank (Holly)
                    Gerard Butler (Gerry Kennedy)


Pár film amit nem részleteznék: 
- Louis De Funés - A Marakodók
- Vonzások és Állatságok
- Baba - Mama
- Végtelen Szerelem

Képek:

                                                     

  Passenger - Let Her G


 
Ezek a Nicki macik olyan aranyosak! *-*
VALENTIN NAP
 
Ahogy én látom
Hát, igen. Hölgyeim és uraim ez lennék én! ^.^

                                 

 Zene:

Calvin Harris - I Need Your Love ft. Ellie Goulding
Icona Pop - I Love It (feat. Charli XCX)
Lykke Li - I Follow Rivers ( Radio Edit )
MIKA - Happy Ending
Tom Odell - Another Love 

Passenger - Let Her Go


                                                                               

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése