2013. november 28., csütörtök

Tippek a tanuláshoz #3

Sziasztok! Mint látjátok a blog télies hangulatba öltözött. Hamarosan itt a december, a mikulás, a karácsony.. A téli szünet. Én már nagyon örülök ennek, mindenkire ráfér egy kellemes pihenés.
Az iskolai szünetekben is kell ám tanulni. Nem csak hétköznap. Legyen ez hétvége, őszi szünet, téli szünet, tavaszi szünet. A nyári szünet egy kicsit kivétel ez alól, de a nyár végén megint be kell olajozni az agyunkat és felkészüli az iskolakezdésre. Megint.
Tehát a mai téma, az iskolaszünet.
A szünet akár hosszú, akár rövid, az szünet és tisztességben kell tartani. Én már szerda este elkezdek örülni, hogy jaj, de jó holnap már csütörtök, és az után pedig péntek!Végre!

Hétvége:

        -Szombat: Addig aludhatsz, ameddig csak bírsz. Ez attól függ, hogyan osztod be a hétvégédet. Én például szombatonként kitakarítom a szobámat, segítek anyunak ebédet főzni, és ha hamar végzünk, esetleg megcsinálom a maradék házimat. Aztán ebédelünk. Ebéd után van egy órás szünet, amikor leülök  gép elé és egy kicsit kikapcsolom az agyam. Aztán nekiülök tanulni. Maximum négyig tanulok, utána már lefárad az agyam a három órás tanulástól, akkor fölállok, kimegyek egy kis friss levegőt szívni. Játszok a háziállattal, meglátogatom a nagymamát, aztán vacsorára visszaérek. Vacsora után a családdal vagyok. Együtt TV-zünk, beszélgetünk, valamikor még társasoztunk is.
Persze ezt az egészet magatoknak megtervezitek. Mindenképp tanulás előtt is menjetek a szabadba legalább tíz percet. Igen, tudom hogy most hideg van, de annyi idő alatt nem tud teljesen lefagyni a tested. Ennyi pont jól is fog esni.

          -Vasárnap: Ez az a nap, amikor számomra szieszta és  szórakozás van. Délelőtt mondjuk ha tízig alszok, akkor ebédig még tanulok egy keveset, amit szombaton nem tanultam sokat. Ebéd után pedig szabad program van, szinte mindig mást csinálok, átmegyek a barátnőimhez, vagy családi nap van.

         Szünet: A mottóm ez:  Minnél hamarabb megcsinálsz mindent, annál több szabadidőd lesz. Szóval én az első két-három napban megtanulok és megírok mindent, a többit pedig élvezem, hogy szabad vagyok. A szünet utolsó napján egy kicsit ismételek amit megtanultam, bepakolok és kész is vagyok. Ismét szabad lehetek pár órára.


Nos, remélem hasznos volt a billentyűzet-koptatásom, és hogy jól szórakoztatok. További szép napot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése